Når du søger ledige stillinger

Opdateret 25. maj 2018

Vil du søge en af vores ledige stillinger, skal du sende ansøgningen til os elektronisk via stillingsannoncen. Du skal vedhæfte fil med din ansøgning, dit cv og kopi af dine eksamensbeviser mv.

Svar på ansøgning

Når du har sendt din ansøgning elektronisk, vil du automatisk modtage en kvittering, når vi har modtaget dit ansøgningsmateriale.

Efter ansøgningsfristens udløb kontakter vi de ansøgere, vi gerne vil se til en uddybende jobsamtale. Er du blandt dem, vi vil indkalde til samtale, ringer vi dig op for en aftale. Samtalen tager normalt en times tid og finder sted i Lægemiddelstyrelsen.

Er det dig, vi vil tilbyde ansættelse, bliver du kontaktet af chefen eller souschefen fra den pågældende enhed med tilbud om jobbet. Din ansættelse sker selvfølgelig under forudsætning af, at vi kan nå til enighed om løn- og ansættelsesvilkår. Du vil blive kontaktet af din tillidsrepræsentant i Lægemiddelstyrelsen om dine forventninger til lønnen, som derefter bliver forhandlet af tillidsrepræsentanten og en personalekonsulent fra Koncern HR. 

Øvrige ansøgere, der har været til samtale, vil hurtigst muligt få et begrundet afslag per telefon. Skriftlige afslag sender vi efterfølgende.

Huskeliste til din ansøgning

  • send din ansøgning elektronisk via linket under ansøgningen
  • vedhæft alle relevante dokumenter (fx cv og eksamensbeviser)
  • tjek, at din mailadresse er tastet korrekt, inden du trykker "SEND"
  • tjek kvittering for modtagelse.

 

Vores håndtering af dine personoplysninger


Her kan du læse mere om, hvordan vi håndterer de personoplysninger, vi modtager, hvis du søger job i Lægemiddelstyrelsen og dine rettigheder i forbindelse med, at vi behandler oplysningerne.

Hvornår og hvorfor registrerer og bruger vi dine personoplysninger?

Lægemiddelstyrelsen og Sundheds- og Ældreministeriets Koncern-HR registrerer de oplysninger, du giver os, når du søger job i Lægemiddelstyrelsen. Vi bruger oplysningerne i rekrutteringsprocessen.

Hvilke personoplysninger registrerer og bruger vi?

Hvis du søger et job hos os, modtager vi fx oplysninger fra dig om navn, CPR-nummer, kontaktoplysninger, uddannelse og CV mv.

Hvor længe gemmer vi dine personoplysninger?

Hvis du ikke bliver ansat, gemmer Sundheds- og Ældreministeriets Koncern-HR de oplysninger, du har givet os, i 6 måneder, hvorefter de bliver slettet.

Dine rettigheder

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, vi behandler om dig, og du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet. Hvis du ønsker indsigt i de oplysninger, vi behandler om dig, kan du skrive, ringe eller sende en e-mail til os.