Informationsmøde om indberetning af virksomheders lagerbeholdning af visse kritiske lægemidler

6. november 2024

Fra og med den 1. januar 2025 skal lægemiddelvirksomheder, der markedsfører visse kritiske lægemidler i Danmark, have oprettet en lagerbeholdning svarende til seks ugers forbrug samt indberette deres lagerbeholdning til Lægemiddelstyrelsen. På den baggrund inviterer styrelsen nu alle interesserede virksomheder til informationsmøde om indberetningspligten.

Flere virksomheder er nu i gang med at opbygge deres lagre af kritisk medicin og skal den 6. januar 2025 for første gang indberette deres lagerbeholdning til Lægemiddelstyrelsen.

For at forberede virksomhederne på den kommende indberetningspligt inviterer Lægemiddelstyrelsen alle interesserede virksomheder til et informationsmøde, hvor vi trin-for-trin vil gennemgå, hvordan virksomhederne skal indberette deres lagerbeholdning samt uddybe muligheder og regler for suspendering af lagerforpligtelsen og dispensation fra reglerne.

Informationsmødet finder sted onsdag den 20. november kl. 15.00-16.00 hos Lægemiddelstyrelsen, Axel Heides Gade 1, København S.

Tilmelding og praktisk info

Det er muligt for virksomheder at deltage enten fysisk eller virtuelt. Mødet afholdes på dansk, og deltagelse er gratis.

Tilmelding skal ske senest mandag den 18. november via: https://www.survey-xact.dk/LinkCollector?key=GMLZC2DMLP9K