Lægemiddelstyrelsens retningslinjer på sociale medier

Opdateret 8. april 2022

Lægemiddelstyrelsen har en række profiler på de sociale medier. Formålet med profilerne er at gøre det muligt for personer med interesse for medicin, medicinsk udstyr og Lægemiddelstyrelsens arbejde generelt at modtage og dele information.

 

Lægemiddelstyrelsen sætter pris på konstruktiv dialog og svarer gerne på kommentarer og spørgsmål fra vores følgere, når det er relevant.

Vi sagsbehandler ikke konkrete sager via sociale medier, og vi svarer ikke på opslag, der kræver personfølsomme oplysninger.

Lægemiddelstyrelsen ønsker, at vores sociale medie-profiler kan fungere som et åbent rum for dialog, hvor alle kan deltage, og hvor man holder en god og respektfuld tone.

Vi forbeholder os derfor ret til at fjerne opslag, der kan virke stødende, diskriminerende, racistiske, truende eller i øvrigt er i strid med gældende lovgivning.

Vi forbeholder os ligeledes ret til at fjerne kommentarer, der har karakter af chikane, reklame, spam, eller som bryder ophavsretten.

Hvis vi oplever brugere, der overtræder retningslinjerne, kan disse brugere blive blokeret og udelukket fra vores profiler.

Retningslinjerne gælder for alle Lægemiddelstyrelsens sociale medier, både styrelsens hovedprofiler og medarbejderes myndighedsprofiler.

Vi fralægger os ansvaret for kommentarer, der ikke er publiceret af styrelsens selv.

Har du et konkret spørgsmål, som du har brug for at få besvaret, fx spørgsmål til en konkret sag, bedes du rette henvendelse til: dkma@dkma.dk