Værdiskabende vidensdeling og sagsbehandling
strategisk pejlemærkeIndsatsområde 1
Vi vil investere i dialog og kommunikation med borgere og samfund, så vi bliver den primære kilde til viden om lægemidler og medicinsk udstyr.
Indsatsområde 2
Vi vil bruge vores høje faglighed til at udvikle kvalitet og leverancer til tiden.
Der stilles høje krav til kvaliteten af vores arbejde, der er kendetegnet ved stigende kompleksitet. Det skyldes blandt andet mere omfattende regulering, tiltagende kompleksitet i forsyningskæder og den teknologiske udvikling. Hertil kommer en forventning fra omverdenen om styrket kommunikation, mere transparens og øget fokus på bæredygtighed.
Det betyder, at vi på en række områder skal udvikle nye procedurer og leverancer – både på nationalt og europæisk niveau. Det forudsætter en effektiv organisation med kvalitetsstyring, og vi vil derfor fortsat arbejde efter kvalitetsledelses- og leanprincipper, sikre processer samt styrke sammenhængskraften på tværs af vores matrixorganisation.
Vores kommunikation til borgere og samfund er – ikke mindst på grund af COVID-19 – kommet i fokus. Der er efterspørgsel efter vores viden og faglighed, hvilket stiller høje krav til en mere modtagerorienteret, rettidig og transparent kommunikation. Vi skal gribe denne efterspørgsel og arbejde for at gøre Lægemiddelstyrelsen til den primære kilde til viden om lægemidler og medicinsk udstyr. Dette ikke kun i vores kommunikation til borgere og samfund, men ligeledes i samarbejdet med vores søsterstyrelser i koncernen og i øvrige faglige sammenhænge.
Vi vil skabe værdi for borgere, dyr og samfund. Vi skal derfor kontinuerligt forbedre vores samarbejde med interessenter, både de professionelle og borgerne. Vi vil både systematisk, og ved givne lejligheder, gå forrest for at skabe dialog og faglige debatter. Det er afgørende, at vi til stadighed er nysgerrige i forhold til, hvad vores omverden efterspørger.
Vi skal hele tiden være transparente og skarpe på, hvad vores omverden efterspørger
Merete Hermann, fagdirektør