Kvitterings-, accept- og godkendelsesbreve
Breve vedrørende markedsføringstilladelser
Lægemiddelstyrelsen har fra den 20. februar 2018 ændret proceduren for afsendelse af breve vedrørende markedsføringstilladelser.
Lægemiddelstyrelsen benytter Digital Post løsningen til afsendelse af samtlige breve vedrørende markedsføringstilladelser til danske virksomheder.
Dette gælder for alle breve vedrørende både nye markedsføringstilladelser, variationer og forlængelser samt eventuelle bilag – og for både humane og veterinære lægemidler.
Den digitale post sendes krypteret.
Breve til udenlandske virksomheder bliver sendt via Eudra-link, for at sikre fortrolighed ved afsendelse af dokumenter.
Man skal derfor have oprettet en Eudralink konto. Hvilket kræver at man først skal have etableret en EMA konto: https://register.ema.europa.eu/identityiq/home.html
Når denne er oprettet kan man søge om at få en Eudralink konto via følgende link: https://eudralink.ema.europa.eu/
Benyt venligst en generel virksomheds e-mailadresse til brug for Eudralink kontoen, da personlige alt for ofte skal vedligeholdes og opdateres.
Dokumenter modtaget via Eudralink vil være tilgængelige i 3 mdr. fra modtagedatoen.