Sikker e-mail

Opdateret 19. september 2017

Lægemiddelstyrelsen anbefaler lægemiddelvirksomheder at benytte EudraLink til afsendelse og modtagelse af konfidentielle dokumenter. Løsningen har den fordel, at afsender og modtager ikke behøver at have en digital signatur tilknyttet e-mail-kontoen.

Link til EudraLink (EMA)

Sikker mailkorrespondance med NemID medarbejdersignatur

Du kan sende sikker mail til Lægemiddelstyrelsen (LMST) eller til en medarbejder i LMST med NemID medarbejdersignatur. Det betyder, at du krypterer din mail med NemID medarbejdersignatur til denne sikre mailadresse:

Send en mail

Sikker og krypteret formular

Du kan også kommunikere skriftligt med Lægemiddelstyrelsen ved at benytte denne krypterede formular. For at benytte formularen skal du bruge enten digital medarbejdersignatur eller privat nøglekort fra NemID.

Link til krypteret formular (åbner i nyt vindue)

Offentlige myndigheder og institutioner

Offentlige myndigheder og institutioner skal have en sikker mailadresse i henhold til eDag2. Myndigheder skal kommunikere elektronisk med hinanden, og i nødvendigt omfang også kommunikere sikkert med hinanden.

Oftest har institutionerne en sikker mailadresse til at sende og modtage sikre mails. Er du ansat i en offentlig myndighed eller institution, og ved du ikke, hvad jeres sikre mailadresse er? Så spørg din it-afdeling og eventuelt den med ansvar for eDag2.

Bestil din egen digitale signatur hos Nets

Du kan gratis bestille NemID medarbejdersignatur på Nets hjemmside.

Hjemmesiden informerer generelt om Nets NemID medarbejdersignatur: Hvordan du installerer det, hvad det bruges til, og hvordan det skal bruges: Information om NemID medarbejdersignatur

Du kan hente Lægemiddelstyrelsens NemID-certifikat fra Nets' certifikatsøgeside ved at indtaste Send en mail. Herefter får du forskellige muligheder for at importere vores certifikat (digital signatur) afhængig af hvilket mailprogram, du har.

Spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål om sikker e-mail, kan du skrive til os på Send en mail.